sâmbătă, 14 mai 2011

"LUMEA INSECTELOR PE ÎNŢELESUL CELOR MICI"


 SĂPTĂMÂNA 09 MAI 2011 - 13 MAI 2011
A FOST DEDICATĂ INSECTELOR:

             PROIECTUL TEMATIC : „Surprize din lumea insectelor”
             SUBTEMA PROIECTULUI TEMATIC: „Lumea insectelor 
                       pe înţelesul celor mici”

LUMEA INSECTELOR LA "GRUPA PITICILOR"
„BUBURUZE, ALBINUŢE, FLUTURAŞI,
AZI LA GRĂDI AU VENIT PENTRU COPILAŞI.
NE-AM ÎMPRIETENIT CU ELE,
TRA, LA, LA,
ŞI ÎN ZBOR CU ELE VOM PLECA!” – BIS.
"EXPOZIŢIA PITICILOR"

 ÎN ACEASTĂ SĂPTĂMÂNĂ, NOI, PITICII,
AM ÎNVĂŢAT ŞI AM AFLAT
MULTE LUCRURI INTERESANTE DESPRE INSECTE:

AICI, CU AJUTORUL DOAMNEI, "CITIM" IMAGINI DESPRE INSECTE

AM COLORAT INSECTE: BUBURUZE, ALBINUŢE, FLUTURAŞI

INSECTARUL NE-A CAPTAT ATENŢIA!

NE-AM JUCAT JOCUL "MICII JURNALIŞTI DIN LUMEA INSECTELOR"
IATĂ, IMAGINI DIN TIMPUL JOCULUI:

ANDU A FOST CLOWN ŞI A VENIT ÎMPREUNĂ CU PRIETENELE LUI: ZÂNA FLUTURAŞILOR, ALBINUŢA ŞI BUBURUZA, LA "GRUPA PITICILOR", SĂ NE JUCĂM ÎMPREUNĂ
PRIMA ŞTIRE A FOST DESPRE FLUTURAŞI! MARIA A FOST ZÂNA FLUTURAŞILOR

AICI, AM CÂNTAT CÂNTECUL "FLUTURAŞUL MEU"

ANDU - CLOWN-UL, ALEXANDRA - ALBINUŢA ŞI MARIA - BUBURUZA, DIN JOCUL NOSTRU
DARIA NE-A RECITAT POEZIA: "FLUTURII", DE ELENA FARAGO
AM PĂSTRAT INSECTELE LA "GRUPA PITICILOR" SUB FORMĂ DE MARIONETE

DOAMNA NE-A EXPLICAT CUM TREBUIE SĂ LIPIM MARIONETELE CU INSECTE

IATĂ, MARIONETELE FLUTURAŞ DE LA "ECHIPA FLUTURAŞILOR"
AM AŞEZAT TOATE MARIONETELE CU INSECTE: FLUTURAŞI, BUBURUZE ŞI ALBINUŢE LA "MACHETA POIENIŢA INSECTELOR"

"MACHETA POIENIŢA INSECTELOR" DE LA "GRUPA PITICILOR"
AICI, NE JUCĂM JOCUL DE MIŞCARE CU TEXT ŞI CÂNT: "ALBINUŢA"

"ALBINUŢA A ZBURAT SĂ CULEAGĂ MIERE/ PE O FLOARE S-A AŞEZAT ŞI NECTAR ÎI CERE..."

AM ÎNVĂŢAT CÂNTECELUL 
PENTRU PITICI:

FLUTURAŞUL MEU
Muzica şi textul: Liliana Ştefan

Soarele a răsărit
În poiana cu pitici.
Fluturaşul s-a trezit,
S- a trezit din somn.

R: Sus, sus, tot mai sus,
Zboară fluturaşul meu.
Sus, sus, tot mai sus,
Fluturaşul meu.

Păsările i- au urat:
Bună dimineaţa!
Fluturaşul colorat,
S- a trezit din somn.

R: Sus, sus, tot mai sus,
Zboară fluturaşul meu.
Sus, sus, tot mai sus,
Fluturaşul meu.

El dansează printre flori
Printre florile de mac
Fluturaşul colorat,
S-a trezit din somn.

R: Sus, sus, tot mai sus,
Zboară fluturaşul meu.
Sus, sus, tot mai sus,
Fluturaşul meu.

ŞI POEZIA 
"FLUTURII" de Elena Farago

Fluturi albi şi roşii 
Şi pestriţi, frumoşi,
Eu îi prind în plasă, 

Când mama mă lasă.

Eu îi prind din zbor, 

Însă nu-i omor; 
Ci mă uit la ei, 
Că sunt mititei,
Şi frumoşi, şi-mi plac, 

Dar eu nu le fac
Nici un rău, deloc.

Şi dacă mă joc
 

Cu vreunul, ştiu
Binişor să-l ţiu 

Şi pe toţi, din plasă,
Îi ajut să iasă, 

Şi să plece-n zbor
După voia lor.

duminică, 8 mai 2011

INTERNAŢIONALISMUL – DIVERSITATEA CULTURALĂ ÎN ACTIVITĂŢILE ŞI JOCURILE EDUCATIVE DESFĂŞURATE CU PREŞCOLARII


INTERNAŢIONALISMUL 
DIVERSITATEA CULTURALĂ
ÎN ACTIVITĂŢILE ŞI JOCURILE EDUCATIVE DESFĂŞURATE CU PREŞCOLARII
REFERAT PREZENTAT ÎN CADRUL CERCULUI PEDAGOGIC DIN DATA DE:
06 MAI 2011 
PREDEAL

RALUCA CÎRSTEA
INSTITUTOR, JURNALIST, TRAINER MIND LAB




INTERNAŢIONALISM


INTERNAŢIONALÍSM s.n.

  1. Solidaritate, colaborare, cooperare liber-consimţită între naţiuni popoare, ţări etc. egale în drepturi, în scopul sprijinului reciproc.
  2. Doctrină potrivit căreia diversele interese naţionale trebuie să fie subordonate unui interes general, supranaţional. [Pr.: -ţi-o-] – Din fr. internationalisme.  
    Sursa: Dicţionarul explicativ al limbii române internaţionalísm   
    s. n. (sil. -ţi-o-)  
    Sursa: Dicţionar ortografic al limbii române

INTERNAŢIONALÍSM n.

1) Doctrină care preconizează unirea dintre naţiuni în scopul sprijinului reciproc şi al progresului fiecăreia dintre ele.
2) Element în limbă care are aceeaşi (sau aproape aceeaşi) structură fonică şi acelaşi conţinut semantic în mai multe limbi. /<fr. internationalisme  
Sursa: Noul dicţionar explicativ al limbii române

INTERNAŢIONALÍSM s.n.

Solidaritate, cooperare între naţiuni, popoare, ţări egale în drepturi, pe baza unor interese şi vederi comune, în scopul sprijinului reciproc al dezvoltării relaţiilor politice şi economice, al progresului şi păcii. (În ideologia marxistă) Internaţionalism proletar = principiu fundamental care exprimă unitatea şi solidaritatea de clasă, internaţională a oamenilor muncii din toate ţările în lupta împotriva exploatării şi asupririi. [Pron. -ţi-o-. / Cf. fr. internationalisme].  
Sursa: Dicţionar de neologisme

INTERNAŢIONALÍSM s. n.

1.      solidaritate, cooperare între naţiuni, popoare, ţări, clase şi partide independente, egale în drepturi, pe baza unor interese şi vederi comune, în scopul sprijinului reciproc al progresului şi păcii.
2. cuvânt internaţional. (< fr. internationalisme)  
Sursa: Marele dicţionar de neologisme
      Internaţionalismul este o mişcare politică care pledează pentru o mai bună cooperare economică şi politică între naţiuni, în beneficiul teoretic al tuturor. Partizanii acestei mişcări, cum ar fi suporterii Mişcării Federaliste Mondiale, susţin că naţiunile trebuie să coopereze pentru că interesele lor reciproce pe termen lung sunt de valoare mai mare decât nevoile individuale pe termen scurt ale acestora.
         INTERNAŢIONALISMUL este mai greu de explicat celor mai mici dintre noi, preşcolarilor, dar prin intermediul activităţilor şi jocurilor educative la care vor participa, cu sprijinul cadrului didactic, acest cuvânt nou, în vocabularul lor, va putea fi mult mai uşor de înţeles.

         Din anul 2009, predau ca trainer Mind Lab, opţionalul cu jocuri de gândire preşcolarilor cu vârsta cuprinsă între 4 şi 7 ani, de la mine din grădiniţă. 

LA CURSUL DE FORMARE TRAINER MIND LAB - 2009, BUCUREŞTI
        
        “Mind Lab este un program educaţional internaţional implementat în peste 40 de ţări din lume, bazat pe o metodologie specifică ce presupune o abordare unică a dezvoltării minții copiilor, sub aspect cognitiv, emoțional şi social, pornind de la jocuri de gândire.  Conceptul unic Mind Lab a fost stabilit pe baza principiului conform căruia jocurile pentru stimularea gândirii servesc drept puternic instrument educaţional”. 

         Jocul şi joaca reprezintă principala activitate a copiilor de pretutindeni – astfel experimentează, descoperă şi socializează.      
     Într-o lume în care, în prezent, îngrijorător de multe jocuri au tendinţe violente, chiar pot induce psihicului labil al copiilor concepţii greşite asupra vieţii şi le pot inhiba dezvoltarea psiho-emoţională şi mentală, cu ajutorul jocurilor Mind Lab şi al metodei Mind Lab, copiii   se familiarizează cu strategiile de joc şi învaţă concepte importante în jocurile de gândire cum ar fi: puncte strategice pentru control, gestionarea resurselor, amânarea recompensei imediate, folosirea tacticilor, gândirea metodică, cooperarea, armonia si multe altele!
         Jocurile Mind Lab sunt jocuri din toată lumea, jocuri pe care le joacă copiii din ţări precum: Marea Britanie, Spania, Italia, România, Ungaria, Portugalia, Turcia, Australia, SUA, Brazilia şi multe altele, în total peste 25 de ţări.

JOCUL "URECHEREA"
         Învăţând şi jucând jocurile Mind Lab, copiii, cu sprijinul trainer-ului Mind Lab, vor afla că aceste jocuri sunt jucate şi de alţi copii din alte ţări că, vor putea să-i cunoască şi să-i întâlnească pe aceştia la olimpiada Mind Lab sau de ce nu, dacă există un parteneriat educaţional internaţional între grădiniţa la care sunt preşcolari şi alte grădiniţe din alte ţări, vizitându-se astfel între ei.

JOCUL "LUPUL ŞI OILE"

¡     Surse bibliografice:

¡     Fotografii din “Arhiva personală - Raluca Cîrstea”
¡     DEX - Dicţionarul explicativ al limbii române (ediţia a III-a, 2009, revăzută şi adăugită), autor Academia Română, Editura Univers Enciclopedic, 2009
¡     Marele dicţionar de neologisme (editia a X-a revăzută, augmentată şi actualizată), autor Florin Marcu, Editura Saeculum, 2008
¡     Marele dicţionar ortografic al limbii române - cu CD-ROM, Editura Litera, 2008
¡     Dicţionar de neologisme, autor Alexandru Emil M., Editura Polaris, 2010